diumenge, 14 de juliol del 2013

Doble Visita a la Vall de Núria.

Fa dues setmanes vam anar a fer una excursió a Núria amb el meu fill. Vam pujar des de Queralbs fins al monestir pel camí vell. Allà vam fer nit a l’alberg Pic de l’Àliga i l’endemà vam pactar fer una excursió pel camí de les coves.

Jo anava entretingut. Anant darrera el nen explicant-li mil històries, posant-li bé la gorra, traient-li la jaqueta i guardant-la, amb la càmera de fotos a una mà, el GPS per tafanejar a la butxaca, l’aigua per refrescar-nos, etc. I En una d’aquestes que ens parem per fer aquesta magnífica foto del monestir des de dalt.

El Gerard assenyala el camí.

Acabem la ruta de poc més de 3 kms amb +250 metres i ens anem a jugar al parc d’aventures abans d’agafar el cremallera per baixar a dinar a Ribes.  És just quan ens disposem a agafar el cremallera, quan reorganitzo les motxilles, que me’n adono que em falta el GPS. Em ve la imatge al cap de com el deixo sobre una pedra quan feia les fotos al Camí de les  Coves. Vaig a informació i els hi dic el que m’ha passat i em recomanen trucar l’endemà per veure si algú el torna.

La veritat és que ens vam creuar amb força gent i em quedava l’esperança de que ho trobés algú amb bona fe. Un cop al tren regional de baixada a Barcelona truco a informació i em confirmen que l’han tornat. Em poso molt content perquè no m’imaginava estar sense GPS en futures travesses i francament el model que tenia no era dels més econòmics.

Ara només quedava buscar un dia per pujar a recollir-lo. Donat que a la setmana següent havíem planificat la travessa de Cavalls del Vent, ha estat aquest dissabte quan hem pogut organitzar l’escapada i traçar una ruta prou interessant.

Sortida de Queralbs pel camí vell fins el Monestir, pujada directa cap el Puigmal. Només aquest tram de 11 kms i escaig presentava +1800 metres desnivell. Des del Puigmal on ja hi havia molta gent de bon matí, vam resseguir la frontera (com als Bastions) fent tots els pics de la zona fins que passat el Pic de l’Eina vam baixar pel GR11 de nou al Monestir de Núria. Allà vaig poder recollir per fi el GPS i vam agafar aigua per rematar de nou la baixada pel camí vell fins a Queralbs.

Amb el Jesús i l'Albert dalt el Puigmal.

Una ruta de prop de 34 kms amb +2.400 metres de desnivell que es podria millorar variant la tornada, però on cal vigilar el consum d’aigua a l’estiu, doncs es transita molt tram per sobre dels 2.700 on no hi ha cap font i si fa calor es consumeix molta aigua.